Z Kuşağı İçin Geometri Eğitim Ağı
Geometri her zaman öğrencileri tedirgin eden, uzak durmayı tercih ettikleri bir ders olmuştur. Müfredatların yoğunluğu ulaşması zor hedef ve kazanımlarının olması ve uygulama eksikliklerinden kaynaklı bu korkuyu yenmenin bir yolu var mıydı? Öğrencilerimize Geometrinin çeşitli uygulama alanlarını göstersek bu konuya olan uzak ve soğuk bakışlarını değiştirebilir miydik? Bu sorularla yola çıktığımız projemizde Matematik ve Geometrinin mimaride,bilimde teknolojide,sanatta ve doğada karşımıza nasıl çıkabileceğini öğrencilerimizin keşfedebilmelerini hedefledik. Bunun yanı sıra öğrencilerimizde doğa farkındalığı sağlayabilmek amacıyla sürdürülebilirlik etkinlikleri tasarladık. Öğrencilerimizin Sürdürülebilir enerji kaynakları geri dönüşüm ve sıfır atık kavramaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağladık
Proje Amaçlarımızı
Öğrencilerin matematik-geometri okur yazarlığını geliştirmek
Matematiğin ve geometrinin eğlenceli yanını keşfetmek.
Dünyadaki mimari eserleri inceleyerek öğrencilerimizin dünyada matematiğin ve geometrinin kullanım tekniklerini keşfetmelerine ve
mimari kültürlerinin gelişmelerine katkıda bulunmak
21. yüzyıl becerilerini geliştirmek.
Matematiğin ve geometrinin hayatımızın her anında yanımızda olduğunu anlamak.
Sürdürülebilirlik kavramını anlamak ve açıklayabilmek
Eleştirel düşünme becerisi kazanmak
İşbirlikçi çalışma paylaşımı ve iletişim becerilerini geliştirmek.
Matematikte bilişim teknolojilerinin kullanımı.
Görsel zekayı, dikkati ve odaklanmayı geliştirmek.
Şeklinde sıralayabiliriz.
Kuruculuğunu okulumuz Matematik öğretmeni Burcu Sönmez'in üstlendiği projede Halil Emre Al,Cemal Özcan, Arda Kınık, Muhammet Bağ, Burak Kamil Ayaydın, Göktuğ Bozer, Mert Mustafa Güngörmez, Adem Akpınar,Eyüpcan Durğu olmak üzere 9 öğrencimiz görev almıştır.
Türkiye(7),Yunanistan(3),Sırbistan(1),İtalya(1),Romanya(3) olmak üzere 5 ülkeden 15 öğretmen ve 100 öğrenci ile yürütülen projede
Geçmişten Günümüze mimari eserler ve dünyanın çeşitli yerlerinden köprüler matematiksel olarak incelenmiştir.
Doğadan ilham alan tasarım teknolojilerini araştırdılar (biyomimikri)
Düzgün çok yüzlülerin 3d tasarımlarını yaptılar
Sürdürülebilir enerji kaynaklarını ve sıfır atık kavramlarını araştırdılar.
Sürdürülebilir enerji kaynaklarını kullanan yapıları incelediler
Atık malzemelerden geometrik ürünler ortaya koydular ve matematik sanat ilişkisini keşfettiler.
Bu çalışmalardan elde ettiklerii bilgilerle ve deneyimlerle hayyalerindeki okulun nasıl olmasını istediklerini anlattıkları bir yazı çalışması yaptılar.
Çalışmalarının tamamını okulda hazırladıkları proje sergisi ile sunumunu gerçekleştirdiler
Proje ürünlerini incelemek için
Biyomimikri temalı 2022 takvimi için tıklayınız
Geçmişten Günümüze Mimari Eserler için tıklayınız
Dünyadan Köprüler için tıklayınız
Doğa ile İçiçe yapılar için tıklayınız
Proje Websitemiz için tıklayınız