SALİHLİ İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Okulumuzun tapulama alanı 49.315 m2 olup kapalı alanı 13.872 m2' dir.Bu kapalı alan içerisinde 36 adet derslik, 1 adet Görsel Sanatlar Atölyesi, 1 adet Konferans Salonu, 1 adet çok amaçlı toplantı salonu,1 adet kütüphane, 1 adet yemekhane, 1 adet bilgisayar Laboratuarı, 1 adet fizik Laboratuarı ile 1 adet kimya-biyoloji Laboratuarı bulunmaktadır.
Bununla birlikte, Bilişim Teknoloji Alanında 6 adet, Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanında 1 adet, Harita-Tapu-Kadastro Alanında 1 adet, Metal Teknolojileri Alanında 1 adet, İnşaat Teknolojileri Alanında 2 adet olmak üzere toplam 11 adet Bilgisayar Laboratuarı bulunmaktadır.
Ayrıca Elektrik-Elektronik alanında 4 adet, Harita-Tapu-Kadastro alanında 1 adet, Metal Teknolojileri alanında 1 adet, Makine Teknolojileri alanında 2 adet, İnşaat Teknolojileri alanında 3 adet olmak üzere toplam 11 adet uygulama atölyeleri bulunmaktadır.
OKULUMUZUN YERLEŞİM PLANI
Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir. Ülkemizde işletmeler kurumsallaşma yolunda hızla ilerledikçe Bilişim Teknolojileri alanına olan ihtiyaç daha da artmaya başlamıştır. Bu sebepten, Bilişim Teknolojileri alanında yeterlik sahibi insanlara çok ihtiyaç duyulmaktadır. Halen başka dallardan, mesleklerden insanlar bu alandaki ihtiyaca yönelmeye devam etmektedirler. Ancak doğru olan bu alanın içinde, temelden bu yeterliklere sahip insanlar yetiştirmektir. Gelecekte de Bilişim Teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir.
BU ALANIN ALTINDA YER ALAN DALLAR ŞUNLARDIR
BİLGİSAYAR TEKNİK SERVİS DALI :
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılımı kurulumu, bakım ve arıza giderme işlemleri ve bilgisayarla kontrol edilebilen sistemler kurmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dalıdır.
AĞ İŞLETMENLİĞİ DALI :
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
WEB PROGRAMCILIĞI DALI :
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlamaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
VERİ TABANI PROGRAMCILIĞI DALI :
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilininkurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya yönelik eğitim ve bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlamaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Diğer Galeriler
Elektrik-Elektronik teknolojisi alanı bugün diğer tüm alanları geliştiren, temel ve üretken bir sanayiye dönüşmüş durumdadır.
Alan, bugün kendi tasarım ve teknolojilerini geliştirecek güce ulaşmıştır. Elektrik- Elektronik alanı birçok alanı etkilerken, ekonomiye kendi üretimi, ihracatı ve istihdamıyla yaptığı birinci derece katkının yanında, diğer sektörlere olan etkileriyle ikinci derece katkılarda da bulunmaktadır. Bu alandaki teknoloji değişimleri ve kalite artışlarının, sektör ürünlerini girdi olarak kullanan birçok alanda kalitenin artmasına olumlu etkide bulunacağı anlamına gelmektedir.
Özellikle sanayinin gelişmiş olduğu illerde meslek elemanlarına yoğun bir şekilde ihtiyaç duyulmaktadır. Bu meslek elemanı, sanayi motorları, beyaz eşya ve oto elektrik motorları, transformatör vs. her türlü bobinli elektrik makinelerinin bobinlerinin sarımını gibi işlerde çalışırlar.
ALANIMIZDA EĞİTİME AÇILAN DALLARIN TANITIMI
1. BOBİNAJ
Tanımı : Bobinajcının sahip olması gereken elektrik motorlarının bakımı, onarımı ve transformatörlerin imalatını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı : Çeşitli, elektrik motorlarının bakım onarımını yapma ve transformatörlerin imalatını yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek.
2. ELEKTRİK TESİSATLARI VE PANO MONTÖRLÜĞÜ
Tanımı : Elektrik tesisatları ve pano monitörlüğü meslek elemanının sahip olması gereken, bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve
bakım onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı : Elektrik-elektronik sektöründe; bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek.
3. ELEKTRİKLİ EV ALETLERİ TEKNİK SERVİSİ
Tanımı: Elektrikli ev aletleri teknik servis elemanının sahip olması gereken, ev ve iş yerlerinde; soğutma, ısıtma, pişirme, temizlik ve kişisel bakım cihazlarının
bakım, onarım ve montajını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Soğutma, ısıtma, pişirme, temizlik ve kişisel bakım cihazlarının bakım, onarım ve montajına yapma yeterliklerine sahip teknik elemanlar yetiştirmek.
4. ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR BAKIM ONARIM
Tanımı : Elektromekanik taşıyıcılar bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken, canlı, cansız materyali kapalı ya da açık alanda düşey, yatay veya
eğimli olarak taşıyabilen asansör, yürüyen merdiven, yürüyen yol ve vincin emniyetli ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlama yeterlikleri kazandırmaya yönelik
eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Elektrik-elektronik sektöründe her tür canlı, cansız materyali kapalı ya da açık alanda düşey, yatay veya eğimli olarak taşıyabilen asansör, yürüyen
merdiven, yürüyen yol ve vincin emniyetli işlemesini sağlayacak, bakım ve onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek.
5. ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM
Tanımı : Endüstriyel bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken, fabrika, atölye vb. işletmelerdeki elektrik elektronik sistemlerin bakım ve onarımını yapma
yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Fabrika, atölye vb. işletmelerdeki elektrik elektronik sistemlerin bakım ve onarımına ilişkin işlemleri, yapma yeterliklerine sahip nitelikli meslek elemanları yetiştirmek.
6. HABERLEŞME SİSTEMLERİ
Tanımı: Haberleşme sistemleri servis elemanının sahip olması gereken, mobil iletişim cihazları, telli haberleşme sistemleri, uydu ve yerel anten sistemlerinin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Bölümümüz mezunları; ilçemiz ve çevre sanayi işletmeleri ile belediyelerinde istihdam edilmekte, bir kısmı Meslek Yüksek Okulları ve Teknik Eğitim Fakültelerine devam etmektedir. Polis, astsubay ve uzman çavuş olarak görev yapan mezunlarımız da bulunmaktadır. Bir kısım mezunlarımız kendi iş yerlerinde çalışmaktadır. Alanımızda Makine Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi olmak üzere eğitim ve öğretim yapılmaktadır.
1.ENDÜSTRİYEL KALIP ALT DALI :
Makine Teknik Lise öğrencilerimize bu program uygulanmaktadır. Bu meslek alanında amaç; Talaşlı imalat tezgahlarını kullanabilen, üretilecek parçaya göre kalıp tasarımını yapabilen yaptığı her türlü kalıpları preslere bağlayabilen, kalıp onarımını ve çalıştığı tüm makinelerin periyodik bakımlarını yapabilen nitelikli kişiler yetiştirmektir.
GÖREVLERİ
Teknik Resim çizmek
Bilgisayar destekli 2 ve 3 boyutlu çizim yapmak
İmalat işlemleri yapmak
Parçaya uygun kalıp tasarımı yapmak
Saç metal kalıpları yapmak
Birleşik saç metal kalıpları yapmak
İş kalıpları yapmak
Hacim kalıpları yapmak
Kalıp bakım onarımını yapmak
İş organizasyonunu yapmak
İş güvenliği önlemlerini almak
MAKİNE BAKIM – ONARIM ALT DALI:
Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerine bu program uygulanmaktadır. Bu meslek alanınca amaç; Tezgah kurulumunu yapabilen tezgahların bakım kataloglarını inceleyerek arıza tespiti yapabilen, arızalı parçayı onaran yada yenisiyle değiştiren, tezgah ve makineleri periyodik bakımlarını yapabilen nitelikli kişiler yetiştirmektir.
GÖREVLERİ
Makinelerin periyodik bakımlarını yapmak
Arıza tespiti yapmak
Onarım yapmak
Makine yerleşimini yapmak
Makine montajını yapmak
Girişimci ve sanayicileri rehberlik yapmak
Temel tesviye işlemlerini yapmak
Elektrik ve Elektronik sistemlerin bakım ve onarımını yapmak
Hidrolik – Pnömatik sistemlerin bakım ve onarımını yapmak
Gerektiğinde bakım ve onarım için aparat tasarımı yaparak uygulamak
Sistemi işletmeye almak
Bakım katalogunu incelemek
İş organizasyonu ve planlama yapmak
İş güvenliği kurallarına uymak
ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Günümüzde tek katlı yapılardan gökdelenlere kadar bina yapıları, barajlardan otoyollara, fabrikalardan asma köprülere kadar değişik amaçlara hizmet eden yapılar modern yapı teknolojisi kullanılarak inşa edilmektedir. Müstakil evlerden toplu konutlara ve çok katlı yapılara kadar her tipteki evler insanların barınmaları için yapılmaktadır. Kara yolları, otoyollar, demir yolları, köprüler, tüneller, metrolar vb. yapılar ulaşımı sağlamaktadır.
İnsanlık var olduğu sürece yaşayacak sektörlerden birisi de inşaat sektörüdür. Ancak inşaat sektörü gelişen teknolojiye ayak uydurmak zorundadır. Çünkü gelişen teknoloji inşaata hem kalite hem de hız getirmektedir.
Ülkemizde ekonominin sanayiye dönmesi ile birlikte ortaya çıkan sosyo-ekonomik değişimler, fabrikalarda çalışanların sayısının artmasına, şehirleşme ve göçün hızlanmasına neden olmuştur. Bu da inşaat sektöründe konut yapımcılığını hızlandırmış ve bu alanda sektöre önemli bir boyut kazandırmıştır. Ancak planlı, imarlı ve düzenli bir şehirleşmeye geçişe imkân bulamadan ortaya çıkan bu gereksinimin denetimsiz ve kontrolsüz bir biçimde karşılanması, konut üretiminde kârlılığı önemli ve tek hedef hâline getirmiş, şehirlerde plansız ve kalitesiz konut üretimini hızlandırmış ve artırmıştır.
OKULUMUZDA AÇIK OLAN DALLARIMIZ
MİMARİ YAPI TEKNİK RESSAMI
Tanımı İnşaat teknolojisi alanında mimarî proje çizimi, röleve ve maket yapma konusunda nitelikli kişidir.
İş organizasyonu yapmak.
Çizim araç ve gereçlerini kullanıma hazırlamak.
El ve bilgisayarla yapı projelerini çizmek.
Çizicilerden çıktı almak.
Çizimleri kullanıma hazırlamak.
Bina maketleri yapmak.
Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.
STATİK YAPI TEKNİK RESSAMI
Tanımı İnşaat teknolojisi alanında statik proje çizimi konusunda nitelikli kişidir.
İş organizasyonu yapmak.
Çizim araç ve gereçlerini kullanıma hazırlamak.
El ve bilgisayarla yapı statik projelerini çizmek.
Çizicilerden çıktı almak.
Çizimleri kullanıma hazırlamak.
Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.
AHŞAP DOĞRAMA VE KAPLAMACISI
Tanımı Yapılara ait doğrama,kaplama ve çizim işlerini yapma konusunda yetkinliği olan kişidir.
İş organizasyonu yapmak.
Doğrama imalatına
Metal sanayii, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeniyle sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeniyle metal sanayi, stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır.
Metal Teknolojileri Alanı; metal ve alaşımlarının sıcak ve soğuk olarak şekillendirildiği, çeşitli metallere ısıl işlemlerinin uygulandığı, metallere değişik konumlarda kaynak perçin ve cıvata gibi birleştirilmelerin yapıldığı, metal mobilya ve doğrama, süsleme ve çelik konstrüksiyon işlerinin yapıldığı bir alandır.Metal Teknolojisi alanındaki meslekler, ülke kalkınmasında ve istihdam alanında çok büyük bir yere sahip olduğu için ana mesleklerdendir. Bunun için de çağın yeniliklerini yakalamak zorundadır. Metal Teknolojisi alanında kaynakçılık mesleğinden mezun olan öğrenciler lise seviyesinde genel kültür derslerinin yanı sıra;, temel soğuk ve sıcak şekillendirme, endüstride ihtiyaç duyulan TIG, MIG-MAG, elektrik ark kaynağı, oksi-gaz kaynağı, malzeme muayene, bilgisayar destekli çizim, temel elektrik konularında bilgi, beceri ve eğitim almaktadır.
Metal Teknolojileri Alanı Dalları
1.KAYNAKÇILIK
Tanımı: Kaynakçının sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Metal Teknolojisi alanında kaynakçılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
2. METAL DOĞRAMA
Tanımı: Metal doğramacısının sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Metal Teknolojisi alanında metal doğramacılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
GİRİŞ KOŞULLARI
Öğrencilerin sağlık durumu, Metal Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.
İSTİHDAM ALANLARI
Metal Teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
1. Makine metal sektöründeki fabrikalarda,
2. Metal işleri atölyelerinde,
3. Isıl işlem atölyelerinde,
4. Dövme atölyelerinde,
5. Alüminyum doğrama imal ve montajı yapan atölyelerde vb. yerlerde çalışabilirler.
6. Kendilerine ait işyeri açabilirler
7. 2 yıllık ve 4 yıllık lisans eğitimi yapabilirler.
Gerek nüfus artışından ve gerekse değişen toplum ihtiyaçlarından kaynaklanan sorunların çözümünü sağlayacak birçok projenin gerçekleşmesinde haritacılığın önemli bir katkısı vardır. Şöyle ki nüfus artışına paralel olarak yeni arazilerin imar adasına dönüştürülmesi, yeni alt yapı, su, kanalizasyon, enerji, eğitim, sağlık, fabrika ve barınma binaları vb. ihtiyaçları da artmaktadır. Bu tesislerin yapılacağı arazinin ölçülmesi haritacılık meslekinin kapsamına girmektedir.
Harita Tapu Kadastro Alanı, Ülkemizde Harita, Tapu ve Kadastro iş kolları ile ilgili hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu gerekli mesleki bilgi ve beceriyi kazanmış nitelikli teknik elemanlar(ara gücü) yetiştiren bir alandır.
Okulumuz Salihli İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Harita Tapu Kadastro Alanı 2007-2008 Eğitim öğretime başlamıştır. Harita Tapu Kadastro Alanının; "Harita Kadastro" ve "Tapu" olmak üzere iki dalı vardır. Okulumuzda sadece "Harita Kadastro" dalında eğitim verilmektedir.
ALANIN DALLARI
Harita Kadastro Dalı
Talep edilen araziyi, üzerindeki bütün doğal ve yapay tesisleriyle ölçülmesi, belirli oranlarda küçülterek bir altlığa çizilmesi, ölçülen taşınmaz malların sınırlarının, geometrik şekillerinin ve sahibinin (mülkiyet bilgilerini) belirlemesi vb. mesleki bilgi ve beceriyi kazandırmaya yönelik daldır.
Tapu Dalı
Taşınmaz mallara ait bilgilerin devlet güvencesi altındaki bir kayıt sistemine alınmasına ait mesleki bilgi ve beceriyi kazandırmaya yönelik daldır. Bu işi yapan meslek elemanına tapucu denir.
Harita Tapu Kadastro Alanından Mezun Olan Teknisyenler
Harita Teknisyeni, İş sağlığı ve güvenliği ile mesleki mevzuat ilkeleri doğrultusunda mesleki etik kurallarından taviz vermeden, işletmenin iş disiplini ile çalışma prensiplerine uygun olarak araç, gereç, ekipmanları ve zamanı verimli bir şekilde kullanarak;
Neden Harita Tapu Kadastro Alanı
1- Alanımızın az sayıda öğrenci aldığı için alanımızda okuyan öğrenciler son teknolojik donanım(GPS) ile Bilgisayar CAD uygulamalarından birebir faydalanma imkanına sahiptirler.
2- Türkiye genelinde alanımız az sayıdaki okulda bulunmaktadır. Bu durum mezunlarımıza iş bulma noktasında bir avantaj sağlamaktadır.
3- Mezunlarımız işyeri açma belgesi aldıklarından büro açıp meslekleri üzerine çalışabilmektedirler.
4- Büyükşehir sayısının 30 çıkarılması sonucu bütün köyler imar kapsamına girmiştir. Bunun neticesinde halihazır haritaları ile imar planlarını çalışmalarının yoğunluğu nedeni ile bu alandan mezun teknik eleman gereksinimi de arttırmıştır.
İş Bulma (İsdihdam) İmkanları
1. Harita Mühendisliği Büroları ve Harita Genel Komutanlığı (HGK)
2. Kadastro Müdürlükleri, Tapu Müdürlükleri
3. Tapu Kadastro Bölge Müdürlükleri ve Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü,
4. Belediyeler, İller Bankası ve Çevre ve Şehircilik Hizmetleri,
5. Devlet Demir Yolları, Devlet Su İşleri ve Karayolları Müdürlükleri,
6. İnşaat Şirketleri, Havayolları, Petrol Araştırmaları,
7. Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş.(TEDAŞ), Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş.(BOTAŞ),
8.Türk Telekomünikasyon A.Ş.(TÜRK TELEKOM), Maden Teknik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA) vb. kurumların haritacılıkla ilgili bürolarında çalışabilirler
Eğitim ve Kariyer İmkanları
1- Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Harita Tapu Kadastro alan mezunları Teknisyen
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitimi Üzerine Üniversitelerin MYO mezunları Tekniker
MYO Eğitiminden Dikey Geçişle ve Lise Eğitiminden sonra doğrudan Mühendislik Fakültelerine
yerleşenler Mühendis Unvanına sahip olurlar
2- Alanımızdan mezun olan öğrenciler MYO nun Tapu_Kadastro programında
okumaları halinde ülkemizin 81 ili ve 957 ilçesinin Tapu Müdürlüklerine Tapu memuru olarak atanma şansları oldukça yüksektir. KPSS atama puanı ile 65'e kadar alımlar olmuştur. Zira Tapu_Kadastro programı Türkiye'de sadece dört üniversitede bulunmaktadır.
-CBÜ-Sarıgöl MYO - Sütcü İmam Üniv. Göksun MYO
- Aydın Atça MYO -Ankara-Polatlı MYO
3- MYO mezunlarımız Dikey Geçiş Sınavı İle Harita Mühendisliğini Okudukları takdirde istemeleri halinde Harita Öğretmeni olarak atanabilirler. KPSS atama puanı diğer branşlara göre son derece düşük olduğu için mezunlarımız için bir avantajlıdır.
4- Alanımızdan mezun olan öğrencilerimiz sınavsız geçiş haklarını kullanarak MYO da son yıllarda açılan ve gelecekte yıldızı parlayan meslekler gurubunda olacağı düşünülen "Coğrafi Bilgi Sistemleri" programında okuma hakkına sahip olurlar.